Τίτλος προγράμματος: Οι θησαυροί της γης και η ανακύκλωση
Στόχοι προγράμματος:
Διαστάσεις που θα μελετηθούν:
Εικαστική:
Τα «άχρηστα» προς ανακύκλωση υλικά ως αφορμές και μέσα εικαστικής δημιουργίας.
Κάναμε έρευνα για τα οικιακά απορρίμματα και τις καταναλωτικές συνήθειες των οικογενειών των μαθητών
Ερωτηματολόγιο για καταναλωτές
1. Ποια από τα παρακάτω υλικά περιέχονται σε μεγαλύτερο ποσοστό στα οικιακά σου
2. Διαλέγεις ένα προϊόν, γιατί έχει καλύτερη/ομορφότερη συσκευασία από άλλα;
ΝΑΙ ΟΧΙ
3. Όταν πηγαίνεις στην υπεραγορά, προσέχεις από τι υλικό είναι φτιαγμένη ησυσκευασία του προϊόντος που αγοράζεις;
ΝΑΙ ΟΧΙ
5. Τα ψώνια που κάνεις, πώς τα μεταφέρεις συνήθως;
Με πολλές πλαστικές σακούλες
Με μια ή δυο πάνινες τσάντες
Με μια μεγάλη ειδική τσάντα
6. Στην περιοχή που μένεις υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης;
ΝΑΙ ΟΧΙ
7. Αν ναι, τι υλικό ανακυκλώνεται (υπογράμμισέ το);
χαρτί αλουμίνιο μπαταρίες
Στόχοι προγράμματος:
Να γνωρίσουν τους θησαυρούς της γης και τη σημασία τους.
Να ενημερωθούν για τη διαδικασία της Ανακύκλωσης.
Να αναγνωρίζουν τα υλικά που ανακυκλώνονται ή
επαναχρησιμοποιούνται.
Να υιοθετήσουν συμπεριφορές που συνάδουν με το πνεύμα της
αειφορίας.
Να
καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα, φαντασία, πρωτοτυπία, μέσα από τις εικαστικές
δημιουργίες με βάση τα ανακυκλούμενα υλικά.Διαστάσεις που θα μελετηθούν:
Περιβαλλοντική:
Γνωριμία με τους
φυσικούς πόρους και τη σημασία τους για
τη ζωή μας.
Η σημασία της σωστής διαχείρισής τους και ο ρόλος της
ανακύκλωσης σε αυτή.
Προσέγγιση- μελέτη του τρίπτυχου της αειφορίας: Μειώνω-Επαναχρησιμοποιώ-Ανακυκλώνω
Κοινωνική-πολιτιστική:
Η επίδραση του σημερινού τρόπου ζωής στη διαχείριση των
φυσικών πόρων.Εικαστική:
Τα «άχρηστα» προς ανακύκλωση υλικά ως αφορμές και μέσα εικαστικής δημιουργίας.
1ος μήνας
Διερεύνηση των παραμέτρων του θέματος από έντυπες
και ψηφιακές πηγές.
Εισαγωγικά στοιχεία για ανακύκλωση
Αντλήσαμε πληροφορίες, εμπνευστήκαμε, πήραμε ιδέες από τις παρακάτω ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες:
http://www.env-edu.gr/
www.kpe.gr/index.php?option=com_weblinks&catid=22&Itemid
Μάθαμε για τους φυσικούς πόρους
https://drive.google.com/file/d/0BxhGqxcLaMKvbXBubDYzcHd3cGc/view?usp=sharing
Δημιουργήσαμε την αφίσα των φυσικών πόρων
Δημιουργήσαμε την αφίσα των φυσικών πόρων
Ονοματεπώνυμο:____________________________
Ημερομηνία:_______________________________
Προσπάθησε να καταγράψεις τα είδη των
σκουπιδιών που αποτελούν το περιεχόμενο του κάδου απορριμμάτων της κουζίνας του
σπιτιού σου.
Ερωτηματολόγιο για καταναλωτές
1. Ποια από τα παρακάτω υλικά περιέχονται σε μεγαλύτερο ποσοστό στα οικιακά σου
απορρίμματα;
Αποφάγια
Συσκευασίες
Εφημερίδες-περιοδικά
Μεταλλικά κουτιά
Πλαστικά μπουκάλια
2. Διαλέγεις ένα προϊόν, γιατί έχει καλύτερη/ομορφότερη συσκευασία από άλλα;
ΝΑΙ ΟΧΙ
3. Όταν πηγαίνεις στην υπεραγορά, προσέχεις από τι υλικό είναι φτιαγμένη ησυσκευασία του προϊόντος που αγοράζεις;
ΝΑΙ ΟΧΙ
4. Στην υπεραγορά ψωνίζεις
προϊόντα συσκευασμένα ή προτιμάς το ίδιο προϊόν χύμα (No frills, please);
4. Προτιμάς ν’ αγοράζεις προϊόντα σε συσκευασίες που
ανακυκλώνονται;
ΝΑΙ ΟΧΙ
5. Τα ψώνια που κάνεις, πώς τα μεταφέρεις συνήθως;
Με πολλές πλαστικές σακούλες
Με μια ή δυο πάνινες τσάντες
Με μια μεγάλη ειδική τσάντα
που επαναχρησιμοποιείται
6. Στην περιοχή που μένεις υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης;
ΝΑΙ ΟΧΙ
7. Αν ναι, τι υλικό ανακυκλώνεται (υπογράμμισέ το);
χαρτί αλουμίνιο μπαταρίες
γυαλί πλαστικό ηλ/κές συσκευές
Διερευνήσαμε τη στάση των γονέων σε θέματα ανακύκλωσης με το εξής ερωτηματολόγιο:
https://drive.google.com/file/d/0BxhGqxcLaMKvY19iWmNRU0tnUmM/view?usp=sharing
Καταγράψαμε τα αποτελέσματα και τα παρουσιάσαμε με τη βοήθεια γραφημάτων
https://drive.google.com/file/d/0BxhGqxcLaMKvS1BmRGh1WVNyYlU/view?usp=sharing
Αντλήσαμε πληροφορίες για τα σκουπίδια την κλιματική αλλαγή και την ενέργεια
2. Κλιματική Αλλαγή
Πράσινη Ενέργεια και κλιματική Αλλαγή
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
5. Από φωτόδενδρο
ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ
http://photodentro.edu.gr/video/r/8522/716?locale=el
ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
Τι ρίχνουμε στον μπλε κάδο κια τι όχι
Παίζω και ξεχωρίζω αυτά που ανακυκλώνονται
http://www.mplekas.com/games.asp
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΜΙΚΣ
Στο πλαίσιο διδασκαλίας γραφής κόμικ στο μάθημα της γλώσσας έγραψαν το σενάριο και στο μάθημα της πληροφορικής δημιούργησε κάθε ομάδα το έργο της
Φτιάξαμε με άχρηστα και ανακυκλώσιμα υλικά
http://photopeach.com/album/102pw65
3ος μήνας
Παίξαμε το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι για να μάθουμε για την ανακύκλωση των λαμπτήρων
ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
Τι ρίχνουμε στον μπλε κάδο κια τι όχι
Παίζω και ξεχωρίζω αυτά που ανακυκλώνονται
http://www.mplekas.com/games.asp
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΜΙΚΣ
Στο πλαίσιο διδασκαλίας γραφής κόμικ στο μάθημα της γλώσσας έγραψαν το σενάριο και στο μάθημα της πληροφορικής δημιούργησε κάθε ομάδα το έργο της
Φτιάξαμε με άχρηστα και ανακυκλώσιμα υλικά
http://photopeach.com/album/102pw65
3ος μήνας
- Κάδος Ανακύκλωσης https://www.youtube.com/watch?v=jUXWKk3JLCU
- Εργασία του 4ου γυμνασίου Μυτιλήνης
- “Let’s Do It Greece 2015” – Καθαρίζουμε την Ελλάδα σε μία μέρα!
- Η ΕΕΔΣΑ ιδρύθηκε το 2000 και είναι ένας επιστημονικός, μη κερδοσκοπικός Οργανισμός που σήμερα αριθμεί 394 μέλη (327 φυσικά πρόσωπα και 67 φορείς). Τα μέλη της Ε.Ε.Δ.Σ.Α. (Καθηγητές ΑΕΙ/ΤΕΙ, στελέχη Υπουργείων και ΟΤΑ, μελετητές, κατασκευαστικές εταιρίες, Οικολογικές Οργανώσεις κ.α.) καλύπτουν όλο το πεδίο της Διαχείρισης των Στερεών Αποβλήτων
βιβλία για την ανακύκλωση
Παίξαμε το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι για να μάθουμε για την ανακύκλωση των λαμπτήρων
Ανακύκλωση λαμπτήρων
Μιλήσαμε για τρόπους μείωσης επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης των άχρηστων υλικών
(μειώνω-επαναχρησιμοποιώ-ανακυκλώνω)
Μιλήσαμε για τρόπους μείωσης επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης των άχρηστων υλικών
(μειώνω-επαναχρησιμοποιώ-ανακυκλώνω)
Κατασκευάσαμε μουσικά όργανα με άχρηστα υλικά: